Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

islamic Pictures, Images and Photos

Wednesday, August 26, 2009

Tongkat di lemparkan dan yang jauh menjadi tenang
Seperti ketenangan hati kerana musafir telah datang
Ku ingin memeluknya di saat hati sedang merindukan
Adakah berdekatan setelah kami berpelukan
Ku cium mesra agar kerinduan itu sirna
Keinginan untuk bertemu semakin membara
Kegusaran di hati belum juga terubati
Kecuali setelah dua hati saling mengisi

"Ya Allah, dengan ilmu-Mu tentang yang ghaib dan kekuasaan-Mu terhadap makhluk....kami memohon ketakutan kepada-Mu tatkala sembunyi-sembunyi dan terang-terangan, kami memohon kepada-Mu kalimat yang benar tatkala marah dan redha, kami memohon kepada-Mu tujuan tatkala miskin dan kaya, kami memohon kepada-Mu kenikmatan yang tidak pernah habis, kami memohon kepada-Mu kesenangan hati yang tiada terputus, kami memohon kepada-Mu redha setelah ada Qadha', kami memohon kepada-Mu kesejukan hidup setelah mati, kami memohon kepada-Mu kelazatan memandang wajah-Mu dan kerinduan bersua dengan-Mu, bukan dalam keadaan sulit yang ada mudharatnya, tidak dalam keadaan dan cubaan yang menyesatkan. Ya Allah, hiasilah kami dengan hiasan iman dan jadikanlah kami pemberi petunjuk bagi orang-orang yang mencari petunjuk"

"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada-Mu cinta-Mu dan orang-orang yang mencintai-Mu serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cinta-Mu. Ya Allah, apa yang Engkau anugerahkan kepadaku dari apa-apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia sebagai kekuatan bagiku tentang apa yang Engkau cintai, dan apa yang Engkau singkirkan dariku dari apa-apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia kekosongan bagiku tentang apa yang Engkau cintai. Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu sesuatu yang paling ku cintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air dingin saat datangnya dahaga. Ya Allah, buatkanlah aku mencintai-Mu, malaikat-malaikat-Mu, nabi-nabi-Mu, rasul-rasul-Mu dan hamba-hamba-Mu yang solih. Ya Allah, hidupkanlah aku dengan cinta-Mu dan jadikanlah aku bagi-Mu seperti yang Engkau cintai. Ya Allah, jadikanlah aku mencintai-Mu dengan segenap hatiku dan redha kepada-Mu dengan segala usahaku. Ya Allah, jadikanlah segenap cintaku pada-Mu dan seluruh usahaku dalam keredhaan-Mu"

No comments:

Post a Comment