Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

islamic Pictures, Images and Photos

Thursday, July 23, 2009

BIDADARI SYURGA

Al- Ashmai' pernah bercerita:

" Aku masuk di sebuah kampung. Tiba-tiba aku menjumpai seorang perempuan yang cantik jelita tetapi dia bersuamikan seorang lelaki yang paling hodoh wajahnya. Lalu aku bertanya kepada wanita itu: ' Hai wanita! Adakah dirimu senang berada di bawah suamimu yang seperti itu?'. Wanita cantik ini menjawab: ' Diam!! Tuan telah berbuat jahat tentang perkataan tuan itu. Semoga suamiku telah berbuat baik di antara dia dan Khaliknya, lalu dia menjadikan pahalanya untukku. Atau mungkin aku telah berbuat jahat di antara aku dan Khalikku, maka Allah menjadikan dia sebagai seksaan bagiku. Adakah patut aku tidak redha dengan apa yang diredhai Allah untukku?'

Al-Ashmai' bercerita lagi:

" Aku melihat juga di sebuah kampung ada seorang wanita yang berbaju kurung merah. Dia telah mencat dirinya ( bersolek ), manakala di tangannya memegang seutas tasbih. Lalu aku berkata: 'Alangkah jauhnya ini daripada ini ( maksudnya antara bersolek dan bertasbih )". Maka wanita ini lantas menjawab:

" KePuNyAaN ALLAH dAriPaDakU SuAtU sEgI

YaNg TiDaK aKaN aKu SiA-SiAkaN

DaN DaRiPaDaKu SenDiRi sUaTu SeGi

UnTuK kEiNDaHaN dAn PerMaiNan"


No comments:

Post a Comment