Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

islamic Pictures, Images and Photos

Thursday, March 14, 2013

MEMINTA HANYA PADA-MU    

 Ya ALLAH....
perbaikilah agamaku yang menjadi pelindung segala urusanku
dan perbaikilah duniaku yang padanya kehidupanku
dan perbaikilah akhiratku yang kepadanya aku akan kembali
dan jadikanlah kehidupan ini sebagai tambahan kebaikan untukku
dan jadikanlah kematian sebagai pelepasan dari segala kejahatan
Ya ALLAH....
aku memohon kepadaMu kebaikan sebagaimana yang telah dipohonkan
oleh hambaMu dan NabiMu Muhammad s.a.w
dan aku memohon perlindungan kepadaMu daripada kejahatan
sebagaimana yang dipohonkan oleh hambaMu dan NabiMu Muhammad s.a.w
Ya ALLAH.....
sesungguhnya aku memohon kebaikan seluruhnya
sama ada yang cepat ataupun yang lambat
dan aku memohon perlindungan kepadaMu daripada kejahatan
sama ada yang cepat ataupun yang lambat
Ya ALLAH....
aku memohon kepadaMu syurga
dan segala yang boleh mendekatkan ku kepadanya
sama ada dalam bentuk ucapan, perbuatan ataupun keyakinan
dan aku juga memohon perlindungan kepadaMu
daripada neraka dan segala yang boleh mendekatkan kepadanya
sama ada dalam bentuk ucapan, perbuatan ataupun keyakinan
Ya ALLAH...
aku memohon kepadaMu perasaan takut kepadaMu
ketika sendirian dan ketika berada di khalayak ramai
dan aku memohon kepadaMu sikap adil ketika redha dan marah
dan aku memohon kepadaMu sikap sederhana ketika kaya dan fakir
Ya ALLAH....
ampunilah segala kesalahanku dan kejahilanku dan keterlaluan
di dalam urusanku dan terhadap apapun jenis kesalahanku
dan Engkau yang lebih mengetahuinya daripada aku
Ya ALLAH.....
janganlah Engkau membiarkanku di tempat ini dalam keadaan berdosa
melainkan Engkau ampunkan
dan tidak pula dalam keresahan melainkan Engkau tenteramkan
dan tidaklah dalam kesusahan melainkan Engkau lapangkan
dan tidaklah dalam keadaan sakit melainkan Engkau sembuhkan
dan tidaklah dalam cubaan dan ujian melainkan Engkau selamatkan
dan tidaklah dalam keadaan berhutang melainkan Engkau mudahkan
dan tidaklah dalam kesesatan melainkan Engkau memberikan hidayah
dan tidaklah dalam kongkongan musuh melainkan Engkau tewaskan
dan tidaklah taubat melainkan Engkau kabulkan
dan tidaklah kejahilan melainkan Engkau memberikan pengetahuan
dan tidaklah pejuang yang menegakkan agamaMu melainkan Engkau menangkan
dan tidaklah seorang anak pun melainkan Engkau jadikan anak yang soleh
dan tidaklah keaiban dan perkara yang memalukan
melainkan Engkau selindungkan
dan tidaklah kesulitan melainkan Engkau permudahkan
dan tidaklah kebenaran melainkan Engkau tampakkan ia
dan tidaklah satu hajat pun sama ada hajat dunia
mahupun hajat akhirat yang Engkau redhai dan membawa kebaikan kepadaku
melainkan Engkau tolong dan memudahkanku untuk menunaikan dan mendapatkannya
wahai ALLAH YANG MAHA PENYAYANG dari segala yang penyayang
Ya ALLAH....
balaskanlah kezaliman orang-orang yang zalim dengan kezaliman yang serupa
dan selamatkanlah aku dari kezaliman mereka
bersihkanlah hatiku dan lindungilah keaibanku
dan ampunilah dosa-dosaku
dan perelokkanlah kesudahan hidupku
WAHAI TUHAN SEKALIAN ALAM
Ya ALLAH.....
perbetulkanlah niatku dan zuriat keturunanku
dan aku mohon perlindunganMu daripada kesesatan fitnah
sama ada yang zahir mahupun yang batin
Ya ALLAH....
masukkanlah aku ke dalam golongan orang yang berdoa kepadaMu
lalu Engkau kabulkan doanya dan orang yang mohon hidayah petunjukMu
lalu Enkau berikan petunjuk kepadanya
dan orang yang memohon pertolongan kepadaMu
lalu Engkau memberi pertolongan kepadanya
dan orang yang bertawakal kepadaMu
lalu Engkau cukupkan keperluannya
dan orang yang bertaubat kepadaMu lalu Engkau terima taubatnya
Ya ALLAH....
Engkau yang memutar belitkan hati manusia
tetapkanlah hatiku dalam agamamu dan sentiasa patuh kepadaMu
Ya ALLAH...
aku mohon perlindungan kepadaMu daripada bala bencana
dan daripada dilanda perpecahan dan daripada takdir yang buruk
dan perancangan jahat para musuh
aku mohon kepadaMu kesejahteraan hidup dan kedudukan taraf bersama Syuhada'
dan berdampingan dengan para Anbiya'
kesabaran menghadapi cubaan dan kemenangan ke atas para musuh
Ya ALLAH.....
sesiapa sahaja yang ingin berlaku jahat terhadap kami dan umat Islam
maka timpakanlah kejahatan tersebut ke atas diri mereka sendiri
dan sibukkanlah mereka dengan urusan itu
dan hancurkanlah rencana jahat mereka sehancur-hancurnya
Ya ALLAH....
muliakanlah Islam dan kaum muslimin
dan hinakanlah syirik dan kaum musyrikin
demikian juga kufur dan kaum kafirin
dan hapuskanlah musuh-musuh agama
dan jadikanlah negara kami ini negara yang aman sentosa
tenang tenteram dan makmur
demikian juga semua negara umat Islam lainnya dengan berkat rahmatMu
WAHAI TUHAN YANG PENGASIH DAN PENYAYANG
Ya ALLAH....
jadikanlah aku orang-orang yang cinta kepada keimanan
dan jadikanlah iman itu indah di dalam hatiku
ke dalam hati anak-anakku dan keluargaku
dan jadikanlah aku orang yang benci kepada kekafiran kefasikan dan kedurhakaan
dan masukkanlah kami semua ke dalam golongan orang-orang
yang mengikuti jalanMu yang lurus
Ya ALLAH....
berikanlah kepadaku janjiMu agar aku diselamatkan di akhirat nanti
dan tanamkanlah di dalam hati orang-orang yang beriman
rasa cinta mereka terhadapku
Ya ALLAH...
aku mohon kepadaMu sebaik-baik permintaan
sebaik-baik doa
sebaik-baik kejayaan
dan sebaik-baik ganjaran
dan tetapkanlah pendirianku
beratkanlah timbangan kebaikkanku
tinggikanlah darjatku
terimalah solatku
ampunilah segala kesalahanku
dan aku memohon darjat yang tinggi di dalam syurga
Ya ALLAH...
aku mohon kepadaMu segala pembuka kebaikan
dan penutup kehidupanku dengan semua yang boleh mendatangkan kebaikan
awalnya dan akhirnya
zahirnya dan batinnya
hapuskanlah segala kesalahanku
dan Engkau sucikanlah hatiku
peliharakanlah kehormatan diriku
dan ampunilah segala dosa-dosaku
Ya ALLAH....
aku mohon kepadaMu agar Engkau limpahkan
keberkatan pada pendengaranku
pada penglihatanku dan pada jiwaku
pada budi pekertiku
pada kejadiaanku
serta pada keluargaku
dalam hidupku dan amal perbuatanku
dan terimalah amal kebajikanku
dan aku mohon kepadaMu
darjat yang tinggi di dalam Syurga
Ya ALLAH....
aku mohon kepadaMu kesejahteraan di dunia dan di akhirat
aku mohon kepadaMu kemaafan dan kesejahteraan pada agamaku
pada duniaku pada keluargaku dan pada hartaku
Ya ALLAH....
tutupilah segala keaibanku dan tenteramkanlah kegelisahanku
peliharalah aku daripada musibah
yang datang dari arah hadapanku
dari arah belakangku
dari arah kananku
 dari arah kiriku
dan dari arah atasku
dan aku memohon kepadaMu daripada
ditelan oleh bumi yang berada di bawahku
Ya ALLAH....
YANG MAHA HIDUP LAGI MAHA MENGURUS SEGALA MAKHLUK
kepada Engkau sajalah aku memohon pertolongan
oleh itua
perbaikilah semua urusanku
dan janganlah Engkau biarkan aku walaupun seketika
ENGKAULAH TUHAN YANG MAHA KAYA
MAHA MENDENGAR LAGI MAHA MELIHAT
TUHAN YANG MENGUASAI SELURUH ALAM
amin ya rabbal 'alamin
 

No comments:

Post a Comment