Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Tuesday, July 12, 2011

KENAPA ADA RIAK???
cik min buat kueh
bagila sikit kat jiran
kenapala suka bercerita lebih-lebih
hebat sangatkah kita sebagai insan?
sedapnya rasa biskut macaroon
cuba buat tapi tak jadi
kita bagaikan tak sedar apa yang dicakapkan
tak nak pula muhasabah diri
pagi-pagi dah sarapan
takut perut masuk angin
bila selalu rasa diri di hadapan
semua hak orang tak berkenan
sejuknya rasa jadi selesema
tapi tak nak makan ubat
orang yang mengata selalunya dah lupa
yang kena kata akan ingat ke liang lahat
sedapnya zarin makan bubur nasi
makan sampai dua tiga sudu
apalah sangat cerita perihal dulu-dulu
kalau nak tonjol riaknya aku
best jugak cerita Marimar
yang ditayang kat tv3
yang tu kadang-kadang rasa tercabar
nak dilawan ingat orang tua
ada pisang buat pengat
lama sungguh tak makan
kita sebagai hamba kena selalu beringat
Allah mecatat setiap amalan
banyaknya buku nak dibaca
kononnya macam tak ada masa
hari ini suka mengata
esok-esok pasti Allah membalasnya pula
masak nasi ada pula kerak
nak di buang sayangnya rasa
bila bercakap katanya takla riak
orang yang mendengar menyampah pula
cik nor nak beli manisan
katanya nak dibuat bekalan
sentiasalah muhasabah sesama insan
merendahlah diri jadikan amalan

No comments:

Post a Comment