Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

islamic Pictures, Images and Photos

Thursday, September 19, 2013

WAHAI WANITA
 
Jika seseorang wanita Muslimah memakai HIJAB(JILBAB), secara tidak langsung dia berkata kepada semua lelaki: "Tundukkanlah pandanganmu, aku bukan milikmu serta kamu juga bukan milikku. Tetapi aku hanya memilih orang yang dihalalkan Allah untukku. Aku orang yang merdeka dan tidak terikat dengan sesiapa pun aku tidak tertarik kepada sesiapapun, kerana aku jauh lebih tinggi dan terhormat berbanding mereka yang sengaja menampakkan auratnya supaya dinikmati oleh orang ramai".
Wanita yang bertabarruj atau mempamerkan auratnya dan menampakkan keindahan tubuhnya di depan kaum lelaki akan mengundang perhatian lelaki hidung belang dan serigala berbulu domba. Secara tidak langsung dia berkata: " Silakanlah anda menikmati keindahan tubuhku dan kecantikan wajahku. Adakah orang yang mahu mendekatiku? Adakah orang yang mahu memandangiku? Adakah orang yang mahu memberikan senyumannya kepadaku? Atau adakah orang yang berseloroh......Aduhai betapa cantiknya......?
Wanita yang mempamerkan auratnya dan keindahan tubuh badannya laksana pengemis yang merengek-rengek minta dikasihani. Inilah yang mengundang perhatian lelaki untuk menggoda kaum wanita. Dia ibarat binatang buruan yang datang sendiri ke perangkap sang pemburu...


No comments:

Post a Comment